Adverteren op Facebook

Op Facebook kun je heel specifiek een bepaald publiek targeten. Hoe specifieker je bent, hoe gerichter je advertentie is, hoe meer kans je hebt dat er resultaat uit komt. Bijkomend voordeel is dat het je minder kost.

Bij Facebook moet je een gesloten bod doen om aan te geven hoeveel je bereid bent per dag uit te geven aan adverteren. Je weet niet wat je concurrenten bieden en je concurrenten weten ook niet wat jij biedt. Het komt erop neer dat hoe meer concurrentie je hebt, hoe meer je zal moeten bieden om ervoor te zorgen dat je ads opkomen.

Maar als je juist heel specifiek een bepaalde doelgroep pakt, dan heb je waarschijnlijk weinig concurrentie en kun je voor minder geld meer gezien worden.

[banner-tekstbureau]
Voordat je een facebook campagene opzet is het goed om de volgende vragen te beantwoorden.

A – Wat wil je bereiken met de campagne?
B – Wie is je doelgroep? Je kunt op de volgende manier targeten:
1. Locatie: Nederland uiteraard. Wil je een bepaalde provincie of stad/steden?
2. Leeftijd: Denk even aan je huidige klanten – die leeftijd ongeveer? Hoe oud zijn die?
3. Zowel mannen als vrouwen?
4. Bepaalde kernwoorden?
5. Bepaalde opleiding?
6. Werkplek. Alleen ZZP’ers of misschien ook mensen die eraan denken om ZZP’er te worden? Die werken misschien nog voor een baas?
7. Getrouwd? In een relatie? Alleenstaand of maakt niet uit?
C – Hoeveel wil je er per dag aan uitgeven? Minimum is 1 USD per dag.
D – Hoe lang wil je de campagne laten lopen?

over de auteur

Gerelateerde Artikelen